Friday, May 5, 2017

TobeFiredinSpanish

How do you say I got fired in Spanish?
9 ANSWERS
Luis Pelayo

The most common expressions are:

  • Me corrieron (del trabajo, de la empresa…)
  • Me despidieron (del trabajo, de la empresa, de la fábrica…)

Other equivalent expressions are:

  • Me quedé sin trabajo
  • Me pidieron la renuncia
  • Me liquidaron

¡Saludos!

Luis

Roberto Bahamonde Andrade

Formal: “Me despidieron”.

Colloquial ways vary between countries. In Chile it should be “Me echaron” (They expelled me).

Alejandro van Rooy

In Spain you would say “me han despedido” or “he sido despedido”. I'm not sure if other Spanish speaking countries use different expressions.

Have you ever heard of Google and please stop wasting people’s time.

Mariana Ferreira Albuquerque

“Me han despedido.”

“Me despidieron.”

Shakira Daley

Me despideron

Colloquial: “Me corrieron del trabajo.”

Everyday Spanish

“Me despidieron”.

“Me botaron”, more colloquial and harsher.

Davies Jonathan

Me echaron (may etch ahron)

No comments:

Post a Comment